Stwórz swój wymarzony samochód od zera

Wybierz samochód, silnik, kolor, a później dobierz do niego wyposażenie dodatkowe. Autoryzowani dealerzy zamówią go dla Ciebie lub znajdą podobny wśród aut gotowych do odbioru.

krok 2 z 8

Wybierz rodzaj nadwozia

Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar. odiaq to także pierwszy siedmioosobowy samochód tego producenta, zatem może konkurować z większymi autami. Bazuje na rozwiązaniach Volkswagena, a płyta podłogowa pochodzi z modelu Tiguan. Konkretnie jest jej rozwinięciem, a przygotowano ją dla wersji Allspace, która zadebiutowała nieco później. Silniki oczywiście pochodzą z półek VW. Jak sama nazwa wskazuje, ta funkcja pozwoli Ci ustawić maksymalną prędkość, której samochód nie przekroczy. Ogranicznik działa w zakresie 30-210 km/h, więc będziesz mógł korzystać z niego również na autostradzie, a ze względu na bezpieczeństwo rozłączy się, gdy gwałtownie wciśniesz gaz. ŠKODA KODIAQ dba przede wszystkim o bezpieczeństwo - bez kompromisów. Oprócz opisanych już systemów, posiada na pokładzie także: ABS – podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty MSR – podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta ASR – nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu EDL – pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność XDS+ - blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach Hill Hold Control – czyli opcjonalny asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania.