Stwórz swój wymarzony samochód od zera

Wybierz samochód, silnik, kolor, a później dobierz do niego wyposażenie dodatkowe. Autoryzowani dealerzy zamówią go dla Ciebie lub znajdą podobny wśród aut gotowych do odbioru.

krok 2 z 8

Wybierz rodzaj nadwozia

Skoda Scala to nowy kompakt czeskiej marki, który pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2019 roku. Czesi wiążą duże nadzieje z tym samochodem, któremu technologicznie blisko będzie nie tylko do Volkswagena Golfa, ale i do Audi A3. Wraz z nadejściem modelu Scala, Skoda zaprezentuje odświeżoną stylistykę, zapowiadaną przez rasowy model koncepcyjny Vision RS, pokazany na salonie samochodowym w Paryżu. Auto zostanie wyposażone we wszystkie najnowsze technologie koncernu VW, w tym w pełni LED-owe światła z przodu i z tyłu, nowe systemy bezpieczeństwa i łączności, a także rozwiązania Simply Clever. Wiadomo już, jakie wymiary ma Skoda Scala. Długość typowa dla kompaktów – 4362 mm. Podobnie jest z szerokością - 1793 mm i wysokością - 1471 mm. Spory będzie rozstaw osi, sięgający 2,65 metra. Da to nie tylko dużą ilość miejsca dla pasażerów, ale też poprawę właściwości jezdnych. Producent podaje nawet wymiary w kabinie, porównując je do słynącej z przestronności Skody Octavii, która jest nieco przerośniętym kompaktem. Otóż przestrzeń przed kolanami jest identyczna jak w Octavii, miejsce na wysokości łokci jest o zaledwie 2,5 cm węższe, a nad głową pasażerowie będą mieć o 2 mm dalej do sufitu, niż we wspomnianej Octavii. Na uznanie zasługuje też przestrzeń bagażowa. Jej pojemność będzie jedną z najwyższych w segmencie samochodów kompaktowych, bo wyniesie aż 467 litrów. Po złożeniu tylnych oparć bagażnik urośnie z kolei do pokaźnych 1410 litrów. Pod maskę samochodu trafi pięć wariantów silnikowych, o zakresie mocy od 90 do 150 koni mechanicznych. Trzy z nich są benzynowe, jeden wysokoprężny, a w drugiej połowie 2019 roku dołączy do nich jednostka zasilana gazem CNG. Wszystkie motory mają turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa i system odzyskiwania energii z hamowania. Najsłabszym wariantem będzie 90-konny silnik 1.0 G-TEC, zasilany gazem CNG, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Kolejny wariant, 1.0 TSI, ma 95 KM mocy i 5-stopniowy „manual”. Odmiana 115-konna współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub opcjonalnie z 7-stopniowym DSG. Topowy wariant benzynowy 1.5 TSI ma z kolei 150 KM mocy i jest sparowany z analogicznymi przekładniami, jak 115-konne 1.0 TSI. Wszystkie silniki benzynowe mają już filtr cząstek stałych. Wspomnieć trzeba o jedynym dieslu, którym jest 1.6 TDI o mocy 115 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Tu znów mamy skrzynie biegów jak wyżej, natomiast do oczyszczania spalin użyto nie tylko filtra cząstek stałych, ale i katalizatora SCR i dodatku płynu AdBlue. Scala jest pierwszą Skodą zbudowaną na modułowej platformie MQB A0. Z tej samej płyty podłogowej korzysta nowy Volkswagen Polo. To dobrze pokazuje modułowe właściwości platformy - Scala jest o ponad 30 cm dłuższa od miejskiego Volkswagena. Długością przerasta też najczęściej kupowane auto w Europie - Volkswagena Golfa (o 10 cm). 4,36 m długości stawia ją też przed nową Kią Ceed (4,31 m). Nowa Skoda jest klasycznym przedstawicielem segmentu C, czyli popularnych kompaktów, ale - co jest typowe dla aut czeskiej marki - przerasta je pod względem wymiarów. Nie chodzi wyłącznie o kabinę pasażerską, w której wygodnie może podróżować pięcioro dorosłych ludzi. Bagażnik Scali pomieści imponujące 467 l. To aż o 87 litrów więcej niż w Golfie. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń bagażowa powiększa się do 1410 l. Scala z powodzeniem zastąpi obecnego w gamie Rapida. Produkcja tego ostatniego zakończy się w styczniu przyszłego roku. Pod względem bezpieczeństwa Scala będzie korzystać z najnowszych rozwiązań grupy Volkswagena. Na liście znajdzie się 9 poduszek powietrznych, system monitorowania martwego pola, minimalizację skutków kolizji za sprawą automatycznie domykanych szyb i napinanych pasów bezpieczeństwa jeszcze przed możliwym zderzeniem, system informujący o ruchu poprzecznym podczas cofania, system monitorujący zmęczenie kierowcy czy aktywny tempomat czy system wykrywania pieszych, a nawet asystenta jazdy w korku, który w razie potrzeby sam aktywuje hamulce.

Hatchback

od 66 400 zł

Wybierz ten rodzaj nadwozia