Stwórz swój wymarzony samochód od zera

Wybierz samochód, silnik, kolor, a później dobierz do niego wyposażenie dodatkowe. Autoryzowani dealerzy zamówią go dla Ciebie lub znajdą podobny wśród aut gotowych do odbioru.

krok 2 z 8

Wybierz rodzaj nadwozia

Citigo iV – bo tak właśnie nazywa się ta odmiana – posiada pod maską elektryczny silnik o mocy 61 kW (212 Nm) oraz akumulatory (168 celi upakowane w 14 modułów) o pojemności 36,8 kW. Dzięki temu teoretyczny zasięg ma wynosić do 260 kilometrów. Jak przystało na elektryka nie można mu odmówić odpowiedniej dynamiki. Setkę osiąga w 12,3 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 130 km/h. Jak na miejskie auto są to całkiem przyzwoite wartości. do wyboru są dwie wersje wyposażenia: Ambition i Style. Poza możliwościami ładowania samochodu, różnią się one też wyposażeniem. W pierwszym przypadku klienci otrzymają m.in.: system monitorowania pasa ruchu, automatyczną klimatyzację, światła LED do jazdy dziennej, Bluetooth. Dodatkowo w wyższym standardzie dodane są: 16-calowe alufelgi, przyciemniane szyby, LEDowe oświetlenie wnętrza czy skórzana wielofunkcyjna kierownica. Skoda Citigo-e iV otrzymała elektryczną jednostkę o mocy 82 KM i wysokim momencie obrotowym – 210 Nm, połączoną z jednostopniową przekładnią działającą jak automat w aucie spalinowym. Efekt był do przewidzenia: mała Skoda jest bardzo dynamiczna. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w niezłe 12,3 s, ale prawdziwe wrażenie robią możliwości przyspieszania w trakcie jazdy, np. przy wyprzedzaniu – ten samochód potrafi nawet trochę wcisnąć w fotel. Prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h. Zaletą Skody Citigo-e iV jest przemyślana rekuperacja. Kierowca ma do wyboru kilka stopni jej intensywności, a na ostatnim, najmocniejszym, auto samoczynnie wytraca prędkość na tyle mocno, że pedału hamulca używa się dopiero w ostatniej fazie zatrzymywania się. To także pozwala obniżyć zużycie prądu i zwiększyć możliwy do przejechania zasięg. I najważniejsze – zasięg. Na podstawie obserwacji wskazań komputera podczas pierwszych jazd Citigo-e iV można założyć, że w jesiennych warunkach (temperatura powietrza ok. 7 st. Celsjusza) będzie on przekraczał 200 km. Skoda deklaruje 260 km w cyklu WLTP – ile w tym prawdy, sprawdzimy podczas testu modelu na polskich drogach. I jeszcze ciekawostka: Skoda Citigo-e iV to samochód elektryczny, którego nie uruchamia się przyciskiem, lecz… kluczykiem. Dziwne to uczucie, gdy po przekręcaniu klucza w stacyjce spod maski nie dobiega żaden warkot.

Hatchback 5-drzwiowy

od 81 900 zł

Wybierz ten rodzaj nadwozia