Stwórz swój wymarzony samochód od zera

Wybierz samochód, silnik, kolor, a później dobierz do niego wyposażenie dodatkowe. Autoryzowani dealerzy zamówią go dla Ciebie lub znajdą podobny wśród aut gotowych do odbioru.

krok 1 z 8

Wybierz model

Kia Motors to najstarsze koreańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, które zajmuje się produkują samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Obecnie Kia Motors należy do grupy Hyundai Kia Automotive. Historia firmy rozpoczęła się w 1944 roku od ręcznej produkcji części do rowerów sprzedawanych na przedmieściach Seulu. Ówczesna nazwa dla firmy brzmiała: „Kyungsung Precision Industry”. W marcu 1952 roku nazwa tazostała zmieniony na „Kia Industry Corp.” Nazwa „Kia” powstała z połączenia dwóch słów „ki” oraz „a”. W języku koreańskim pierwszy człon - „ki” oznacza powstać lub wywodzić się, z kolei człon drugi - „a” oznacza Azję. W uproszczeniu można więc uznać, że nazwa Kia oznacza „powstać w Azji” lub „wywodzić się z Azji”. Chcąc sprostać potrzebom lokalnego rynku Kia w 1961 roku rozpoczęła wytwarzanie motocykli, a od 1962 roku zaczęła wytwarzać trójkołowe pojazdy dostawcze K-360. Na początku lat 70. przedsiębiorstwo skonstruowało pierwszy własny silnik benzynowy i rozpoczęła produkcję samochodów. Pierwszym autem wytwarzanym pod marką Kia była ciężarówka o nazwie Tytan powstała w 1971 roku. Nazwa dla produktu- Tytan- w języku koreańskim oznacza właśnie ciężarówka. Z kolei pierwszym samochodem pasażerskim marki Kia był „Brisa S100” produkowany od października 1974 roku. Warto wiedzieć, że był to licencyjny model Mazdy Familia. Produkcję modelu Brisa zakończono w 1981 roku. W latach 1978-1981 przedsiębiorstwo Kia zajmowało się także montażem samochodów Peugeot 604 i Fiat 132. Rok po wprowadzeniu Brisy, czyli w 1975 roku na jej podstawie powstał pikap, który był pierwszym modelem Kii przeznaczonym na eksport. W marcu 1990 nastąpiła zmiana nazwy firmy z „Kia Industry Corp.” na „Kia Motors”. Po tej zmianie firma rozpoczęła intensywną ekspansję swojej działalności na rynki obu Ameryk i Europy. Do Polski marka Kia trafiła w 1995 roku. Początkowo filia handlowa działała pod nazwą PB Motors, a w 1997 roku przyjęta została nazwa „Kia MotorsPolska SP. z o.o.” Nie od razu jednak marka Kia zyskała w Polsce popularność. Ze względu na to, że koreańskie samochody były traktowane przez Europejczyków jak auta gorszej kategorii nie cieszyły się zaufaniem także w Polsce. Marka podjęła jednak to wyzwanie i już 15 lat później znalazła się w krajowej czołówce motoryzacyjnych rankingów. W wyniku kryzysu azjatyckiego, którego początek przypada na rok 1997, marka Kia została przejęta w 1998 roku przez Hyundaia. W roku 2003 koncern Hyundai nosi nazwę Hyundai Kia Automotive Group. W latach 2003 – 2008 Kia zdecydowała się wprowadzić na rynek 18 modeli, które przeszły radykalną odnowę. Przełomem momentem w europejskiej historii marki Kia był rok 2006, w którym pokazano model cee’d, który został specjalnie zaprojektowany dla europejskiego klienta. To właśnie ten model w znacznym stopniu przyczynił się wykreowania marce nowego wizerunek, które przełożył się na efekty sprzedażowe i tym samym przyczynił się do rozwoju firmy. Marka zawdzięcza to także projektantowi pojazdów- Peterowi Schreyer’owi, który nadał autom marki Kia świeżą, dynamiczną stylistykę. Sympatię odbiorców marka zyskała również dzięki wprowadzonej w 2010 roku 7-letniej gwarancji na wszystkie modele Kia sprzedawane w Europie. W latach 2009 – 2012 Kia zaprezentowała w skali globalnej 20 ulepszonych lub zupełnie nowych modeli. Tak prowadzona przez markę ofensywa spowodowała dwukrotne zwiększenie sprzedaży względem okresu poprzedniego. Znacząco zwiększyła się także sama wartość marki Kia, która w roku 2011 wyniosła 4,5 mld USD. Wówczas marka znalazła się na liście Best Global Brands, czyli stu największych i najlepszych marek na świecie. Kia Motors Polska W Polsce Kia Motors rozpoczęła działalność w 1995 roku. Początkowo działała pod nazwą PB Motors, a we wrześniu 1997 roku firma zmieniła nazwę na Kia Motors Polska Sp. z o.o. (KMP). Firma w 100% jest własnością koreańską. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Warszawie, przy ul. Puławskiej 366. Sieć dealerska składa się obecnie z 76 punktów sprzedaży oraz 79 punktów serwisowych. Nad tym aby marka Kia cieszyła się w Polsce jak największą popularnością i zajmowała czołowe miejsca w rankingach sprzedaży czuwa w sumie ponad 3 000 osób pracujących w polskiej centrali oraz w autoryzowanych salonach i serwisach. Gama modeli marki Kia jeszcze nigdy nie była tak liczna i młoda. W tej chwili jesteśmy obecni w każdym liczącym się segmencie rynku a nasze modele zaspokajają coraz bardziej emocjonalne potrzeby polskich klientów. Samochody Kia są dziś doceniane za design, bogate wyposażenie oraz jakość i zaawansowane systemy z dziedziny bezpieczeństwa i multimediów. 10 lat temu nieprawdopodobne wydawało się, że Kia może mieć w ofercie model, który zasługuje na miano auta sportowego nie dlatego, że my go tak pozycjonujemy i nazywamy, ale dlatego, że tak postrzegają go nasi konkurenci i klienci. Stinger, bo o nim mowa, przykuwa wzrok na ulicy, wyposażony jest w 3,3-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy 366 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy. W 2019 roku liczba wydanych klientom nowych samochodów marki Kia wzrosła o blisko 19 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym rok wcześniej. To jest drugi największy wzrost w zestawieniu TOP10 marek na polskim rynku. Udział marki Kia w Polsce przekroczył 5% i wzrósł z 4,64% w 2018 roku do 5,29% w roku 2019. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 29 tysięcy egzemplarzy nowych aut marki Kia. Dynamicznie rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność nowego Ceeda sprawiła, że jest on obecnie bestsellerem marki Kia w Polsce (8487 egzemplarzy). Drugie miejsce w rankingu popularności modeli marki Kia nad Wisłą zajmuje Sportage (6439 szt.), natomiast najniższy stopień podium należy do miejskiego crossovera – Stonica (3325 szt.). Bez reklamowego szumu Kia wychodzi na jednego z liderów polskiego rynku pod względem liczby oferowanych modeli o napędzie alternatywnym, czyli hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. W 2019 roku w ofercie były modele – Niro, Niro plug-in, Optima plug-in, Optima kombi plug-in oraz Sportage 1.6 CRDi w wersji mild hybrid. W roku 2020 do salonów trafi m.in. Ceed Kombi PHEV oraz XCeed PHEV. Kia Motors Polska nastawia się na elektryczne uderzenie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2020 roku. Wtedy zadebiutują dwa w pełni elektryczne modele – e-Niro oraz e-Soul. Wiele wskazuje na to, że w nadchodzących miesiącach udział pojazdów z napędem alternatywnym w sprzedaży Kia Motors nie tylko w Europie, ale również w Polsce będzie coraz większy. Kia Motors Europe (KME) to oddział Kia Motors Corporation (KMC) z siedzibą w Niemczech we Frankfurcie nad Menem. Zajmuje się on sprzedażą, marketingiem i wsparciem serwisowym. Pracownicy KME to wysoce zmotywowani, napędzani pasją specjaliści w swoich dziedzinach. Struktura firmy zachęca do pełnego zaangażowania oraz innowacyjności. Pracownicy reprezentują blisko 30 narodowości. Tworzy to wielokulturowy, dynamiczny, wzajemnie wspierający się i inspirujący organizm. W europejskiej siedzibie Kia mieści się również centrum projektowe. Powstające tam samochody wyróżniają się charakterystyczną, oryginalną stylistyką. Dzięki temu pojazdy marki Kia wciąż zyskują na popularności wśród mieszkańców Starego Kontynentu. Po raz pierwszy w historii Kia Motors osiągnęła w Europie roczną sprzedaż na poziomie ponad pół miliona samochodów. W sumie nabywców znalazło 502 845 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 1,7% i oznacza, że sprzedaż nowych samochodów marki Kia w Europie zwiększyła się 11. rok z rzędu. W 2019 roku przełożyło się to na najwyższy jak dotychczas udział Kia Motors w rynku, wynoszący 3,2% (łącznie krajów Unii Europejskiej i EFTA). Kia ciężko pracuje, aby zasłużyć na miano lidera w dziedzinie ekologicznych źródeł napędu. Dzięki bogatej i zróżnicowanej gamie aut z zaawansowanym technologicznie napędem alternatywnym 1 na 10 nowych samochodów Kia sprzedanych w Europie w ubiegłym roku był pojazdem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in lub elektrycznym. Koreańczycy na dobre dołączają do wyścigu w staraniach o podbój rynku pojazdów elektrycznych oraz hybryd. Plany rozwoju Kii na najbliższe 5 lat są dość szczegółowo określone. Obejmują premierę pięciu pojazdów elektrycznych, pięciu klasycznych hybryd, pięciu hybryd typu plug-in oraz jednego auta z zasilaniem wodorowym. Najnowocześniejszy europejski zakład produkcyjny w Żylinie na Słowacji powstał w 2006 roku i zaspokaja blisko 60% popytu na szeroki asortyment pojazdów marki Kia. Inwestycja ta pochłonęła ponad 1,7 mld euro. W zakładach Kia w Żylinie wytwarzany jest model Sportage - najlepiej sprzedający się w Europie samochód typu SUV oraz cała rodzina modelu Ceed (wersja 5-drzwiowa, Ceed kombi, ProCeed i XCeed). Potencjał produkcyjny fabryki w Żylinie przekracza obecnie 330 000 samochodów rocznie. W świetle przygotowań do produkcji kolejnych nowych modeli, plany inwestycyjne Kia Motors Slovakia w zakładzie Żylina opiewają na kolejne 200 mln Euro. Firma Kia Motors Corporation powstała w maju 1944 roku i jest najstarszym producentem pojazdów silnikowych w Korei. Początkowo wytwarzała rowery i motocykle. Następnie jako część dynamicznej globalnej grupy Hyundai-Kia Automotive Group, stała się piątym największym producentem samochodów na świecie. Obecnie Kia wytwarza ponad 3 miliony pojazdów rocznie. Dysponuje 14 zakładami produkcyjnymi i montowniami w 6 krajach świata. Pojazdy te są sprzedawane i obsługiwane przez sieć dystrybutorów i dealerów w 190 krajach. Koncern zatrudnia ponad 52 000 pracowników, a jego roczne przychody przekraczają 50 mld USD. W ojczyźnie firmy Kia — Korei Południowej — pojazdy są produkowane w trzech głównych zakładach: w Hwasung, Sohari i Kwangju. W Namyang działa światowej klasy ośrodek badawczo-rozwojowy. Zarówno tam, jak i w specjalistycznym ośrodku badań środowiskowych, pracuje łącznie 8000 specjalistów. W pobliżu Seulu zlokalizowany jest Instytut Badawczy Technologii Ekologicznych. Konstruowane są tam pojazdy przyszłości zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Opracowywane są również najnowocześniejsze technologie i procesy recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Kia wydaje 6% swoich rocznych przychodów na prace badawczo-rozwojowe. Ośrodki badawcze znajdują się także w Stanach Zjednoczonych, Japonii i w Niemczech. Kia Motors na świecie sprzedała w 2019 roku 2.770.683 samochodów. Światowym bestsellerem marki Kia w 2019 roku ponownie był Sportage. Slogan reklamowy Kia ‘The Power to Surprise’ to najważniejsze przesłanie marki Kia, stojące za jej awansem z wizerunku samochodów tanich, niskiej jakości – do statusu produktu o wysokiej wartości, doskonałej jakości i atrakcyjnym designie. Sukces wymaga jednak ciągłego rozwijania się i doskonalenia podstawowych produktów marki. Dlatego Kia kontynuować będzie plan agresywnej strategii produktowej, a więc wchodzenie do nowych segmentów rynku i wzmacnianie obecnej gamy w perspektywie przewidywalnej przyszłości. W styczniu 2020 r. Kia Motors Corporation ogłosiła szczegóły „Planu S” czyli średnio- i długoterminowej strategii, której celem jest systematyczne zbliżanie się do pozycji lidera przemysłu motoryzacyjnego również w takich dziedzinach, jak samochody elektryczne i usługi związane z mobilnością oraz z szeroko pojętą łącznością samochodów ze światem zewnętrznym i z jazdą autonomiczną. Strategiczny „Plan S” opisuje przeobrażenie Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo – poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności. Kia Motors Corporation jest głównym sponsorem turnieju tenisowego Australian Tennis Open oraz oficjalnym partnerem motoryzacyjnym FIFA.

Picanto

od 39 990 zł

Wybierz ten model

Rio

od 48 990 zł

Wybierz ten model

Ceed

od 65 990 zł

Wybierz ten model

ProCeed

od 96 990 zł

Wybierz ten model

Optima

od 91 990 zł

Wybierz ten model

Stinger

od 152 900 zł

Wybierz ten model

Stonic

od 59 990 zł

Wybierz ten model

Niro

od 97 990 zł

Wybierz ten model

Sportage

od 81 490 zł

Wybierz ten model

Sorento

od 149 900 zł

Wybierz ten model

XCeed

od 79 990 zł

Wybierz ten model

Nowa Kia Ceed GT

od 102 990 zł

Wybierz ten model

e-Niro

od 146 990 zł

Wybierz ten model

e-Soul

od 139 990 zł

Wybierz ten model