Stwórz swój wymarzony samochód od zera

Wybierz samochód, silnik, kolor, a później dobierz do niego wyposażenie dodatkowe. Autoryzowani dealerzy zamówią go dla Ciebie lub znajdą podobny wśród aut gotowych do odbioru.

krok 1 z 8

Wybierz model

BMW Group, reprezentująca marki BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad jest jednym z wiodących na świecie producentów samochodów i motocykli w segmencie premium, a także dostawcą wysokiej jakości usług finansowych i mobilnościowych. Sieć produkcyjna BMW Group obejmuje 30 zakładów produkcyjnych i montażowych w 14 krajach; firma dysponuje międzynarodową siecią dystrybucji w ponad 140 krajach. W roku 2018 firma BMW Group sprzedała ponad 2 490 000 samochodów oraz ponad 165 000 motocykli na całym świecie. Dochód przed opodatkowaniem w roku finansowym 2017 wyniósł 10,655 mld EUR przy obrotach wynoszących 98,678 mld EUR. Wg stanu na dzień 31 grudnia 2017 r. w BMW Group było zatrudnionych 129 932 pracowników. Podstawą sukcesu BMW Group były zawsze odpowiedzialne działania i perspektywiczne myślenie. Dlatego też integralną część strategii firmy stanowią: zasady ekologicznego i społecznego zrównoważonego rozwoju wdrożone w całym łańcuchu wartości, promowanie całościowej odpowiedzialności za produkty oraz aktywne angażowanie się w ochronę zasobów naturalnych. „BMW” to pierwsze litery nazwy niemieckiego koncernu motoryzacyjnego, który od 7. marca roku 1916 nieustannie produkuje samochody osobowe, motocykle, skutery oraz silniki – „Bayerische Motoren Werke”. Przedsiębiorstwo swoją siedzibę ma w Monachium – stolicy niemieckiego kraju związkowego – Bawarii. Spółka szczyci się miliardowymi zyskami rocznymi i bez wątpienia jest jedną ze sztandarowych w niemieckiej gospodarce. Za założycieli koncernu uznaje się dwie postacie: Gustava Otto oraz Karla Rappa, którzy to w początkach XX wieku rozpoczęli dwie niezależne od siebie działalności gospodarcze, obydwie prowadzone w dziedzinie lotnictwa. Wówczas też powstało logo BMW, które pozostało niezmienione do dnia dzisiejszego, a swoim wyglądem przypominające stylizowany krąg śmigła w barwach kraju związkowego Bawarii. Początkowo przedsiębiorstwo nie miało dużych rozmiarów i już na rok po utworzeniu nie było w stanie sprostać zamówieniom austro-węgierskich i niemieckich ministerstw wojskowych. Brakowało mu nie tylko odpowiednich maszyn, ale przede wszystkim wykwalifikowanej załogi. Na pomoc przyszło państwo, które spore środki z wojennych nakładów przeznaczyło na zakup i budowę maszyn, zatrudnienie wykwalifikowanej załogi oraz budowę nowej fabryki. Kolejnym źródłem zasilającym kapitał obrotowy firmy były pożyczki bankowe. W niedługim czasie ciągłe dotowanie BMW stało się niewygodne dla polityków, którzy zlecili przejście w formę spółki akcyjnej, gdzie trzema głównymi udziałowcami byli: Bayerische Bank, Norddeutsche Bank, Fritz Neumeyer oraz Camillo Castiglioni. Pod koniec wojny zamówienia ze strony państwa na samoloty i silniki lotnicze spadły niemalże do zera, co spowodowało konieczność zamknięcia przedsiębiorstwa na mocy dekretu państwowego. 1. stycznia 1919 roku wydano pozwolenie na ponowne otwarcie bram spółki, która tym razem skupiła się na opracowaniu produktów gotowych do sprzedaży w czasach pokoju – silników do łodzi, samochodów, ciężarówek i motocykli. W niedługim czasie zaczęto produkować także hamulce pneumatyczne dla pociągów. W kolejnych latach firma na przemian traciła oraz odzyskiwała niezależność. Dopiero w październiku roku 1928 BMW, poprzez przejecie Fabryki Samochodów Eisenach, awansowało do rangi producenta samochodów. Po pół roku przystąpiono do seryjnej produkcji pierwszego modelu z wariantach z różną karoserią – BMW 3/15 PS DA 2. Podczas II wojny światowej koncern znowu przystąpił do produkcji silników samolotów wojennych, a koniec wojny poskutkował kolejnym kryzysem. Dopiero samochód Nowej Klasy – BMW 1500, wyprodukowany w 1962 roku przyniósł początek ożywienia w gospodarce firmy. Kolejna lata są okresem niesłabnącej popularności, rozwoju firmy oraz marki, która z roku na rok prezentowała modele cieszące się sporą popularnością przyjmowane z dużym entuzjazmem. Obecnie koncern produkuje samochody z ówczesnej Grupy Rover – marki: Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph, Austin-Healey, ale także Husqvarna Motorcycles oraz Brilliance. Od swoich początków marka BMW słynie z solidnego wykonania i dobrze przemyślanej konstrukcji. Są nabywane przez konsumentów dysponujących względnie znacznymi środkami finansowymi. W powszechnym przekonaniu cena ma stanowić o jakości wykonania, a jej spadek wiązałby się z utratą zaufania potencjalnych klientów. Obecnie produkcja i dystrybucja samochodów osobowych jest główną gałęzią działalności przedsiębiorstwa BMW. W latach 60. dwudziestego wieku w nazwie modeli nowej klasy pojawiła się liczba, która miała symbolizować pojemność skokową silnika. Od momentu wprowadzenia do obrotu modelu BMW 520 w roku 1972, zaczęto stosować jednolite nazewnictwo z podziałem na klasy, gdzie pierwsza cyfra oznacza numer klasy, a kolejne dwie w założeniu miały stanowić o pojemności silnika. Tę drugą zasadę firma rozluźniła i na dzień dzisiejszy nie ma ona zastosowania w każdym modelu. Poza trzema cyframi w nazewnictwie dodawane są litery: „d” dla silników wysokoprężnych, „x” – modele wyposażone w układ napędu na cztery koła, „z” – modele sportowe typu roadster. Do serii 1 należą najmniejsze modele z klasy kompakt, które jako jedyne na rynku posiadają napęd na tylną oś. Samochody te charakteryzują się niemalże idealnym rozkładem masy wynoszącym 50:50, co gwarantuje właściwości jezdne dotąd niespotykane w tej klasie. Samochód został wprowadzony do sprzedaży w roku 2004 jako pojazd 5-drzwiowy. W 2007 roku zaproponowano jego odnowioną, 3-drzwiową wersję. Obecnie BMW z serii 1 jest najbardziej zaawansowanym modelem pod względem technologicznym, wywodzącym się spod marki BMW. Występuje w 4 wersjach nadwozia oraz 7 wersjach silnika. Seria 3 to samochody z klasy średniej – najważniejsza i największa pod względem ilości wyprodukowanych aut seria koncernu. Pierwsze modele tej serii pojawiły się w latach 70. XX wieku. Obecnie dostępna jest już piąta generacja, występująca w 4 wersjach nadwozia (sedan, kombi, coupe, kabriolet), dwu-, cztero- oraz pięciodrzwiowe i ze skrzyniami biegów w odmianie manualnej oraz automatycznej. Poprzednikami serii 3 były modele serii 2, które zyskały popularność w latach 60. XX wieku. Najpopularniejszy z nich to BMW 2002. Samochody klasy średniej wyższej to modele z serii 5. Zajmują one trzecią pozycję pod względem sprzedawalności pojazdów BMW. Pierwszy model trafił do sprzedaży w 1972 roku. Seria produkowana jest w dwóch typach nadwozia – sedan 4-drzwiowy, kombi 5-drzwiowe. Do serii szóstej należą luksusowe, sportowe samochody wyższej klasy o nadwoziu w typie coupe. Pierwszy z nich zaprezentowano w roku 1976 i nadano mu kod produkcyjny E24. Samochody te można spotkać w nadwoziach typu coupe oraz kabriolet – obydwie wersje są dwudrzwiowe. Luksusowe limuzyny klasy wyższej należą do serii 7. Pierwszy samochód o tym oznaczeniu zjechał z taśmy produkcyjnej w roku 1997. Występują one w wersji sedan z czworgiem drzwi. Seria ósma była produkowana w latach 1988-1999. Należały do niej duże samochody z klasy wyższej o charakterze sportowo-luksusowym. Kolejną serię stanowią auta marki BMW o oznaczeniu „X”. Są to auta sportowo-użytkowe, popularnie nazywane SUV-ami. BMW określa je mianem „SAV”. Obecnie na rynku można spotkać 4 modele z tej serii. Seria „Z” charakteryzuje się samochodami małymi, dwusiedzeniowymi o typie roadster oraz coupe. Ostatnia seria oznaczona została literą „M”. Należą do niej najbardziej usportowione modele M1 oraz serii 3, 5, 6, x5 i Z4.

i3

od 169 700 zł

Wybierz ten model

Seria 1

od 106 400 zł

Wybierz ten model

Seria 2

od 122 400 zł

Wybierz ten model

Seria 3

od 142 800 zł

Wybierz ten model

Seria 4

od 172 900 zł

Wybierz ten model

Seria 5

od 197 900 zł

Wybierz ten model

Seria 6

od 260 900 zł

Wybierz ten model

Seria 7

od 414 000 zł

Wybierz ten model

Seria 8

od 440 500 zł

Wybierz ten model

Z4

od 177 900 zł

Wybierz ten model

Seria 2 Tourer

od 113 700 zł

Wybierz ten model

X1

od 133 900 zł

Wybierz ten model

X2

od 139 100 zł

Wybierz ten model

X3

od 188 200 zł

Wybierz ten model

X4

od 205 100 zł

Wybierz ten model

X5

od 279 000 zł

Wybierz ten model

X6

od 349 000 zł

Wybierz ten model

X7

od 408 900 zł

Wybierz ten model