Wydarzenia

11.09.2020 r. Leszek Cieloch

World Car Of The Year. Lista kandydatów i komentarz Jurora

Kapituła prestiżowego konkursu World Car Of The Year ogłosiła listę kandydatów do tego zaszczytnego tytułu. W tym roku wyjątkowo, konkurs odbędzie na nieco innych warunkach niż zwykle, co powodowane jest globalną pandemią. O komentarz poprosiliśmy Macieja Pertyńskiego, jedynego Polaka, który wchodzi w skład sędziowski konkursu WCOTY.

Lista zgłoszonych samochodów nie budzi tak wiele kontrowersji, jak modele z poprzednich lat. Większość modeli oferowana jest również w Europie a także na rynku polskim. Aby móc startować w Konkursie, model musi być dostępny przynajmniej na dwóch tzw. głównych rynkach (czyli nie w dwóch krajach, a na rynkach w znaczeniu marketingowo-organizacyjnym) na dwóch kontynentach przed datą 01.05.2020. Kandydaci w kategorii Światowy Miejski Samochód Roku (World Urban Car of the Year) nie mogą mieć długości większej niż 4,20 m i oczywiście mogą startować także w kategorii głównej Konkursu.

Zdecydowanie widać, iż konkurs jest zdominowany przez azjatyckie i niemieckie marki. Tym razem reprezentantem amerykańskiego rynku jest jedynie Tesla. 

Oto Lista modeli:

WORLD CAR OF THE YEAR (Światowy Samochód Roku)

Audi A3
BMW 2-Series Gran Coupe
BMW 4-Series
Citroën C4 / ë-C4
Ford Escape / Kuga
Genesis G80
Honda-e
Honda Jazz / Fit
Hyundai Elantra / Avante
Hyundai i10 / Grand i10
Hyundai i20
Kia K5 / Optima
Kia Sorento
Kia Sonet
Mazda MX-30
Mercedes-Benz GLA
Nissan Rogue / X-Trail
Seat Leon
Skoda Octavia
Toyota Highlander
Toyota Sienna
Toyota Venza / Harrier
Toyota Yaris / Yaris Cross
Volkswagen ID.4

WORLD LUXURY CAR (Światowy Luksusowy Samochód Roku)

Aston Martin DBX
BMW X6
Genesis GV80
Land Rover Defender
Polestar 2
Tesla Model Y
Toyota Mirai
Volvo XC40 Recharge P8 AWD

WORLD URBAN CAR (Światowy Miejski Samochód Roku)

Honda-e
Honda Jazz / Fit
Hyundai i10 / Grand i10
Hyundai i20
Kia Sonet
Toyota Yaris / Yaris Cross

WORLD PERFORMANCE CAR (Światowy Sportowy Samochód Roku)

Audi RS Q3
Audi RS Q8
BMW Alpina XB7
BMW M2 CS
BMW X5 M / X6 M
Hyundai Veloster N
Mini John Cooper Works GP
Mercedes-AMG GLS 63
Porsche 911 Turbo
Porsche 718 GTS 4.0
Toyota GR Yaris


Specjalnie dla CARSALON.pl komentuje Maciej Pertyński, juror WCOTY:

„W związku z wciąż trwającym „stanem wyjątkowym” w całej gospodarce, nie tylko finał poprzedniej edycji Konkursu, ale też start kolejnej edycji 2021 oraz związane z nią testy odbywają się inaczej niż dotąd. Pomijając już kwestie spotkań jurorów i uroczystości związanych z ogłaszaniem zwycięzców, dotychczas obowiązywała zasada, że każdy juror musi sprawdzić co najmniej 50% aut kandydujących w Konkursie przed końcem roku kalendarzowego poprzedzającego przyznanie nagród. Teraz testy odbywać się będą nawet jeszcze po drugim głosowaniu – bo tak naprawdę nie ma mądrych, nikt nie wie, kiedy samochody będą fizycznie dostępne i część kandydujących pojazdów będzie oceniana tylko przez dziennikarzy np. z jednego kontynentu, a reszta będzie żyć nadzieją, że może się jednak uda… Jest to także poważne wyzwanie dla producentów, którzy przecież sami również zgłaszają samochody do WCOTY – a co za tym idzie, zobowiązują się do umożliwienia jurorom zapoznanie się ze swymi propozycjami. Reasumując: niby „business as usual”, ale w rzeczywistości wszyscy stajemy przed trudnościami, jakie zdążyliśmy zapomnieć od czasów zimnowojennych, gdy podróżowanie po świecie było dane nielicznym, a i to z poważnymi ograniczeniami. Zobaczymy…”
 

 

 

Powiązane posty

Zapisz się do newslettera

Twój adres email

Wysyłając niniejszy formularz wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Carsalon.pl S.A. ("Administrator") w celach rejestracji na portalu oraz przesyłania komunikatów marketingowych przez Administratora i jego partnerów biznesowych