Nowości

01.10.2019 r. Adam Koźluk

Twarde jak skała, nowe L200

W ciągu ponad 40 lat produkcji Mitsubishi dostarczyło klientom na całym świecie około 5 mln egzemplarzy niestrudzonego L200. Teraz w Polsce doczekaliśmy się nowej, piątej już generacji. Czy japońskiej marce uda się utrzymać popularność swojego niezniszczalnego, terenowego pick-upa? To się jeszcze okaże. Jedno jest pewne. Nowe L200 zapowiada się niezwykle ciekawie. 

Zazwyczaj stosunek ludzi do samochodów można podzielić na dwie generalne kategorie. Dla jednych są źródłem przyjemności, a inni traktują je jak narzędzie w poruszaniu się z punktu A do punktu B. L200 to raczej samochód dla pierwszej grupy. Choć są i tacy, którzy wykorzystają go jako jako niezniszczalne, godne zaufania i komfortowe narzędzie pracy. Mitsubishi twierdzi, że nowy off-roader z krwi i kości ma jeszcze lepsze właściwości jazdy w terenie od poprzedniej generacji, a jego osiągi i możliwości nie mają sobie równych. 

Silnik i napęd

Zastosowaną jednostką napędową jest turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,2 l, która generuje 150 KM z momentem obrotowym wynoszącym 400 Nm. Podobno jest też oszczędny i spala między 8,6 a 9,7 l/100 km. Ciekawe, jak to będzie wyglądało w praktyce przy masie własnej przekraczającej 2 tony… Do wyboru dostaniemy manualną lub automatyczną przekładnię wyposażoną w 6 biegów. 

Nowe L200 napędzane jest przez zaawansowany układ Super Select 4WD, który umożliwia jazdę w trybie 4x4 również po asfalcie i przy wyższych prędkościach. Jest to również moment debiutu nowego trybu jazdy Offroad z możliwością ustawienia charakterystyki samochodu ukierunkowanej na Gravel, Mud/Snow, Sand oraz Rock. Dzięki temu elektronika pojazdu jest w stanie w odpowiedni sposób kontrolować moc, przekładnię i hamulce tak, aby pickup lepiej radził sobie w sytuacjach obniżonej przyczepności. 

Teren

Jeśli chodzi o właściwości terenowe, to piąta generacja L200 ma minimalnie 20 mm prześwitu. Kąt natarcia wynosi 29 stopni, a kąt zejścia 21 stopni. Dopuszczalny przechył boczny to 45 stopni. Pozwala to na swobodne poruszanie się nawet w najtrudniejszym terenie. 

Tak jak wspomniałem, jest też grupa osób, która samochód ten wykorzysta do ciężkiej pracy i słusznie. Ładowność L200 wynosi 1040-1080 kg (w zależności od wersji napędu). Maksymalne obciążenie holowanej przyczepy posiadającej hamulce to 3100 kg, co oznacza możliwość podróżowania z jachtem lub dużą przyczepą kempingową. 

Wersje i ceny

Cena podstawowej wersji Invite wynosi 135 990 zł, ale powinniśmy ją traktować, no właśnie jak zaproszenie do przyjrzenia się szerzej gamie pozostałych wersji wyposażenia. W Invite nie spodziewajmy się zbyt wielu ciekawych i użytecznych elementów wyposażenia. Samochód wyjeżdża z fabryki w Tajlandii na 16 calowych felgach aluminiowych, wyposażony jest w tempomat, radioodtwarzacz z 4 głośnikami, zestaw głośnomówiący Bluetooth, klimatyzację manualną i to tak naprawdę tyle. Dopiero wersja Intense (150 990 zł) dostarcza kamery cofania, kół w rozmiarze 18 cali, jednostrefowej automatycznej klimatyzacji, audio z ekranem dotykowym oraz co najważniejsze zaawansowanego systemu napędu na 4 koła Super Select. Wspomniany wcześniej tryb Offroad trafia do wyposażenia standardowego w jeszcze kolejnej pozycji cennikowej - Instyle (158 990 zł). Dodatkowo otrzymujemy też kamery 360 stopni, system kontroli zjazdu ze wzniesienia, reflektory przednie i tylne w technologii LED, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewanie foteli przednich oraz ich elektryczną regulację, a także system bezkluczykowego dostępu. Najwyższa dostępna wersja wyposażenia Instyle Plus (167 190 zł) poszerza funkcjonalność samochodu o dodatkowe systemy bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie martwego pola, informowanie o ruchu poprzecznym podczas cofania czy czujniki parkowania. 

Gwarancja

Nowe Mitsubishi L200 trafia w ręce klientów z 5-letnią fabryczną gwarancją oraz 5-letnim pakietem Assistance 24/7 w przypadku przebicia opony, awarii, wypadku, kradzieży, a także w momencie zatankowania niewłaściwego lub złego paliwa. 

 

Nowe L200 skonfigurujesz TUTAJ

Powiązane posty

Zapisz się do newslettera

Twój adres email

Wysyłając niniejszy formularz wyrażacie Państwo zgodę na:
  • przetwarzanie danych osobowych przez Carsalon.pl S.A. ("Administrator") w celach rejestracji na portalu oraz przesyłania komunikatów marketingowych przez Administratora i jego partnerów biznesowych
  • otrzymywanie informacji handlowych od Administratora i jego partnerów biznesowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Szczegółowe informacje uzyskacie Państwo pod adresem rodo@carsalon.pl, w Polityce Prywatności oraz Regulaminie