Porady

07.02.2020 r. Leszek Cieloch

Najtańsze samochody w Polsce

W 2019 roku średnia cena jaką zapłaciliśmy za nowy samochód wyniosła dokładnie 111 684 zł i wzrosła o punkty procentowe wobec 2018 r. Średnia zaś cena za markę premium wyniosła z kolei 223 116 zł. Tym samym, stanowi to wartość 7 nowych samochodów z najniższej półki cenowej oferowanej w Polsce. Przyjrzyjmy się zatem, najtańszym samochodom oferowanym w Polsce.

Decydując się na najtańszy samochód z poniższej listy, teoretycznie nie musimy rezygnować z udogodnień. Wszak możliwość rozbudowy istnieje, nie jest jednak tak obszerna jak znacznie droższych modelach wyższej klasy. Nie możemy też mówić o najwyższej jakości wykończeniu i materiałach. Mamy za to prostotę, która często jest bezawaryjna, nie rezygnujemy jednak z dobrodziejstw jak klimatyzacja czy elektryczne szyby, za które jeszcze niedawno trzeba było słono płacić. Samochody podrożały, jednak wciąż z budżetem nie przekraczającym 45 tys zł., możemy śmiało iść do salonu i... wybór wcale nie będzie mocno ograniczony.

Królowa „taniości”

Rynek był mocno zaskoczony decyzją koncernu Renault o przejęciu rumuńskiej Dacii. Marka, która była synonimem reżimu Ceausescu, według Francuzów miała zrewolucjonizować segment najtańszych aut. Ku zaskoczeniu wszystkich, Dacia pod nadzorem i podzespołami Renault bardzo szybko stała się absolutnym hitem sprzedażowym, stając się lokomotywą nie tylko rumuńskiego eksportu, ale przede wszystkim generowała znaczące zyski dla koncernu Renault. 

 

 

Obecnie wszystkie modele oferowane przez Dacię biją rekordy. Jeżeli nie najtańszego samochodu to najlepiej się sprzedających. W tabelkach sprzedaży w całej Europie, auta rumuńskiego producenta znajdują się w szczycie sprzedaży.

Najtańszym samochodem na rynku polskim jest Dacia Sandero. Podstawowa wersja nowego modelu to 31 900 zł. Wersja wyposażona w klimatyzacje, elektryczne szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, ze sprzętem audio bluetooth i mp3 oraz systemem Start&Stop to koszt już 39 200 zł. Wśród Dacii wiedzie również prym sprzedażowy model Logan, którego szczególną zaletą są niewątpliwie rozmiary. Podstawowa cena tego 4-drzwiowego sedana z 510 litrowym bagażnikiem to również 31 900. Najbogatsza wersja zaczyna się od 38 000 zł. 

Włoski hit

Panda święci triumfy od początku sprzedaży. Obecnie najtańszy model włoskiego producenta to wersja „Easy”, której cena startuje od 40 500 zł. Podstawowy model wyposażony jest w radioodtwarzacz z mp3, 2 poduszki powietrzne z kurtynami bocznymi, układem ESP, klimatyzację manualną, wspomaganie kierownicy czy regulację elektryczną szyb przednich. W postawie zatem otrzymujemy już całkiem sporo, punktów opcji dodatkowych z kolei jest na tyle dużo, że cena przekroczy 60 000 zł. 

 

 

Koreańska szarża

O samochodach koreańskich jeszcze pod koniec lat 90-tych mówiono niepochlebnie. Jednak z błędów popełnianych wielokrotnie, Azjaci wyciągnęli piekielnie dobre wnioski, a w ciągu dekady ich samochody jakościowo poszybowały na tyle wysoko, iż niektóre z nich, dzisiaj bez wahania nazywamy prestiżowymi. Ale spójrzmy na najtańsze wersje koreańskich modeli.

Listę otwiera Hyundai i10 w wersji Acces z litrowym silnikiem 66-konnym i ceną  36 600 zł. Co otrzymujemy? Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny boczne, ABS, ESP, wspomaganie i elektryczne otwieranie szyb przednich. Za klimatyzację wraz z systemem audio i regulacją wysokościową fotela musimy dopłacić ok 3900 zł. 

 

 

Konkurencyjna dla i10 jest Kia Picanto, która w wersji podstawowej kosztuje 39 900 zł. Tutaj również nie ma absolutnie rozczarowania. Bowiem w tej otrzymujemy już klimatyzację manualną, elektrykę szyb przednich, radio z bluetooth i mp3. W podstawie znajdziemy także regulację fotela kierowcy, komputer z wyświetlaczem 2,6 cala, systemy jazdy ABS, ESC, HAC a nawet automatycznie włączane światła mijania z czujnikiem zmierzchu.

 

 

Warto poszukać interesujących nas modeli, zwłaszcza teraz, gdyż salony prowadzą specjalne noworoczne promocje, które obejmują także najtańsze modele. W ich przypadku rabaty na poziomie 3 tys zł. Są bardzo atrakcyjne. Za różnicę możemy dobrać sobie kilka opcji, dzięki którym nasze auto będzie spełniało wszystkie oczekiwania.

Najtańsze samochody w Polsce poniżej 45 tys. zł:

Powiązane posty

Zapisz się do newslettera

Twój adres email

Wysyłając niniejszy formularz wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Carsalon.pl S.A. ("Administrator") w celach rejestracji na portalu oraz przesyłania komunikatów marketingowych przez Administratora i jego partnerów biznesowych